Werk je browser bij

Zo te zien gebruik je een verouderde of niet ondersteunde browser.
Gebruik een recente versie van één van de volgende browsers voor een optimale werking van deze website

Download Chrome Download Firefox Download Edge

Meest gestelde vragen

Hoe kan ik theaterkaarten reserveren?

Drie manieren om kaarten te kopen:

1. online via www.demuzenoordwijk.nl

2. telefonisch via 071 – 364 62 26

3. of bij De Muze zelf!

     Wantveld 2, Noordwijk

     Ma 10-16 / 18-21 uur | wo en vrij 10-16 uur | zat 10-13 uur en één uur vóór iedere voorstelling.

     Di, do en zo gesloten

Kan ik via de telefoon reserveren en hoe werkt dat?

Ja, er kan zeker via de telefoon gereserveerd worden. Hiervoor zullen wij het gewenst aantal kaarten bij de juiste voorstelling aangeven en daarna reserveren. Om te kunnen reserveren vragen wij om een aantal gegevens* van de persoon die reserveert:

  • Emailadres
  • Achternaam
  • Woonplaats
  • Telefoonnummer

Hierna wordt er naar u een email met een betaallink verstuurd. Hierbij staat dat er binnen 7 dagen betaald moet worden anders wordt uw reservering er automatisch uit ons systeem gehaald. U kunt op de link klikken en dan komt u bij IDEAL uit. Hier kiest u de juiste bank uit waarmee u wilt betalen. Als de betaling gelukt is krijgt u een bevestigingsmail binnen met daarin een QR-code. In de QR-code zit het rij nummer en de stoelen. Deze QR-code wordt gescand voorafgaand de voorstelling. Dus vergeet deze niet mee te nemen!

*deze gegevens gebruiken wij alleen als wij u moeten informeren over de voorstelling. (voorpretmail, annulering of andere redenen)

Hoe kan ik online de theaterkaarten betalen?

Doormiddel van IDEAL.

Kan ik reserveren in de voorverkoop?

Vanaf 15 mei 2019 kunt u uw abonnement samenstellen. U selecteert minimaal vijf verschillende voorstellingen. Let op: BZDP (Bepaal Zelf De Prijs)-voorstellingen tellen niet mee. Stel uw abonnement samen met het bestelformulier of online via www.demuzenoordwijk.nl. Online krijgt u €5,- korting. De aanvragen worden in volgorde van binnenkomst behandeld. De voorverkoop eindigt op 8 juni 2019. U ontvangt per e-mail uw toegangsbewijs in de vorm van een QR-code.

Ik heb een QR-code. Moet ik deze printen of kan ik ze ook op mijn telefoon laten zien?


U mag de QR-code printen maar u kunt uw QR-code ook op uw mobiele telefoon tonen. Houd bij binnenkomst de kaarten op uw telefoon gereed en zet uw scherm helderheid op maximaal. Op deze manier kunnen wij uw kaarten makkelijk en snel scannen.

Ik ben mijn QR-code kwijt, wat nu?

Het kan voorkomen dat u uw QR-code kwijt bent geraakt om welke reden dan ook, geen paniek! Wij kunnen op de dag van de voorstelling (kan ook al eerder) uw kaarten printen. Dit kunnen wij doen doormiddel van een reserveringsnummer of de naam waarop gereserveerd is.

Ik ben te laat, kan ik nog de zaal in?

Dit ligt aan de productie en de artiesten. Bij de ene voorstelling kunt u na 10 minuten nog steeds naar binnen en bij de ander kunt u pas in de pauze naar binnen toe (als er pauze in zit). Laatkomers mogen, als u wordt toegelaten, op het balkon geplaatst. Na de pauze kunt u op uw eigen plaatsen plaats nemen.

Ik kan helaas niet naar de voorstelling toe, wat nu?

Het kan voorkomen dat u door onvoorziene omstandigheden verhinderd bent. In dat geval kunt u tot 5 dagen voor een voorstelling of concert uw toegangskaarten teruggeven. U krijgt een tegoedbon voor hetzelfde bedrag* minus de administratiekosten van € 2,50 per kaart. U kunt alleen uw gehele bestelling retourneren, geen aparte kaarten. Wij geven geen geld retour. *de reserveringskosten en stoelkeuze kosten zitten niet inbegrepen bij de terugbetaling.

Ik heb niet de gewenste plaatsen toegewezen gekregen. Kan ik deze plaatsen omruilen voor andere?


Ons reserveringssysteem staat een kopje ‘stoelen kiezen’ (€ 0,50 per stoel) daar kunt u uw stoelen uitzoeken. Als u dit niet aanvinkt wijst het systeem deze op basis van ‘best beschikbare plaatsen’ toe. Wanneer u vooralsnog andere plaatsen wilt wordt hiervoor € 2,50 per stoel in rekening gebracht.

Wanneer ik een reservering maak en ik twee stoelen wil selecteren op de plattegrond waar er nog drie naast elkaar vrij zijn, kan dit niet. Hoe kan dat?
Bij het kiezen van eigen plaatsen houdt de website automatisch in de gaten dat er geen lege, niet te verkopen, stoelen achterblijven. De website probeert voor zoveel mogelijk aansluiting te zorgen. Is er verder geen plaats meer in de zaal of op het balkon en wenst u graag kaarten, neemt u dan contact op met de balie op 071- 364 62 26 of balie@demuzenoordwijk.nl .

Kan ik op de wachtlijst voor een voorstelling geplaatst worden?


Het is altijd mogelijk om op een wachtlijst gezet te worden voor een uitverkochte voorstelling. Bel hiervoor even naar de balie via 071- 364 62 26. Mocht het zo zijn dat er plaatsen beschikbaar komen, wordt u benaderd.

Waarom moet ik reserveringskosten betalen?


Reserveringskosten verdwijnen zodra u direct via IDEAL betaald. U betaalt reserveringkosten alleen als u kaarten reserveert en aan de balie betaald.

Wanneer zit er een consumptie bij de prijs inbegrepen?

Bij theatervoorstelling (professioneel) en Royal Opera vertoning. In het plaatsbewijs voor een film- amateur- en jeugdvoorstelling is géén consumptie inbegrepen. Ook staat er in de theatergids per theatervoorstelling aangegeven of een consumptie inclusief is of niet. 

Wanneer mag ik een consumptie meenemen in de zaal?

Bij theatervoorstelling mogen GEEN consumpties mee naar binnen. Alleen tijdens bioscoop of andere verfilming zoals bij Royal Opera House mogen er consumpties mee naar binnen.

Ik krijg een foutcode als ik probeer te bestellen

Probeert u het éénmaal opnieuw, soms is het namelijk een tijdelijk probleem. Mocht u nog steeds niet kunnen bestellen neemt u dan contact op met de theaterkassa op 071- 364 62 26 of via balie@demuzenoordwijk.nl .

Krijg ik als senior korting?

Nee.

Kent theater De Muze ook een groepskorting?

Nee.

Mag ik fotograferen of filmen tijdens de voorstelling?

Wij proberen ons theater zo aangenaam mogelijk te houden voor alle gasten. Denk aan uw medebezoekers, maar ook aan de artiest(en). Tijdens de voorstelling dient mobiele apparatuur uitgeschakeld te zijn en is het verboden foto- en/of filmopnamen te maken, tenzij anders is aangegeven door de optredende artiesten.

Met welke cadeaukaarten/kortingskaarten kan ik betalen?

U kunt met onze eigen Muze Cadeaubon/Theater bon betalen.

Maar ook doormiddel van:

  • Podiumcadeaukaart.
  • Nationale bioscoopbon. (Waaronder ook MaDiWoDo kaarten)
  • Mantelzorgpas.

Krijg ik met mijn CJP-pas korting?

Film
Voor elke film in De Muze krijg je met de CJP cultuurkaart €1,50 korting op je filmticket. De korting is ook online te gebruiken. Neem je CJP cultuurkaart mee naar De Muze zodat we je kaart kunnen controleren.

Theater
Als er nog kaarten beschikbaar zijn voor een theatervoorstelling krijg je met de CJP cultuurkaart vanaf 48 uur voor aanvang van de voorstelling € 10 ,-korting. Deze korting is niet online te gebruiken.

Tegoed
Op de CJP cultuurkaart kan een tegoed staan, dit tegoed kan je inzetten om je kaarten mee te betalen. Dit kan alleen aan de balie van De Muze en dus niet online. Wil je weten hoeveel tegoed er op jouw pas staat? Log in via Mijn CJP en klik op 'mijn gegevens' om te zien of er geld op je pas staat.  

Geen CJP cultuurkaart?

Onder de 30 en nog geen CJP-pas? Koop ’m dan nu voor € 17,50 per jaar en maak meteen gebruik van de korting. 

Wat houdt Arthouse Select in?

Arthouse films komen elke 3e maandag van de maand bij ons in de bioscoop. Hiervoor kunt u een abonnement afsluiten voor € 10,00 per jaar. Hiervoor krijgt u ‘korting’ op uw kaartje maar ook voor 3 introducés.

  • Arthouse-lid ticket: € 6,25
  • Arthouse introduce: € 7,75
  • Normale ticket € 9,50

Mag mijn kind op schoot tijdens de voorstelling?

U mag uw kind tijdens de voorstelling op schoot houden. U dient wél een stoel te reserveren voor uw kind, in verband met de veiligheidsvoorschriften van de brandweer. U kunt ook een stoelverhoger lenen bij de garderobe. Dan kunnen u en uw kind optimaal genieten van de voorstelling. 

Mijn kind is jonger dan de aangegeven leeftijd van de voorstelling. Mag hij/zij toch de zaal in?

De leeftijdsaanduidingen bij de voorstellingen zijn niet voor niets: de voorstellingen kunnen voor jongere kinderen onbegrijpelijk of griezelig zijn. Wij willen graag dat iedere bezoeker, dus ook de allerkleinsten, ons theater met een goede ervaring verlaat. Wij behouden ons daarom het recht om kinderen die niet voldoen aan de leeftijdsgrens (jonger dan 18 maanden) de toegang te weigeren. Dit geldt dus ook voor baby’s.

Soms vind ik het geluid te hard/zacht in de zaal. Kan de Muze daar iets aan doen?

Bij elke voorstelling zijn technici van het theater en van het gezelschap betrokken. De technici van het theater helpen de technici van het gezelschap bij het opbouwen van de voorstelling. Tijdens de voorstelling zelf bedienen de technici van het gezelschap de knoppen voor licht, geluid en speciale effecten. Zij bepalen tijdens een voorstelling zelf de geluidssterkte. Onze technici meten regelmatig de geluidssterkte om te voorkomen dat de toegestane limiet wordt overschreden.

Ik ben slechthorend, welke voorzieningen biedt theater De Muze mij?

Slechthorenden kunnen gebruik maken van een infrarood geluidsversterkingssysteem. Door middel van een kinbeugel kan de voorstelling versterkt worden gevolgd (geschikt om te gebruiken zowel met als zonder hoortoestel). Indien u van deze service gebruik wilt maken, kunt u zich vóór de voorstelling melden aan de balie. Bij afgifte wordt uw naam genoteerd en betaalt u als borg € 20,00 of levert u uw huis- of autosleutels in. Het toestel levert u na de voorstelling weer bij de balie in.

Ik ben mindervalide, welke voorzieningen biedt theater De Muze mij?

De theaterzaal is trapsgewijs opgebouwd. Indien u slecht ter been bent, kunt u de theaterzaal bereiken via de begane grond. Hiertoe kunt u zich vóór de voorstelling melden aan de balie. Er zijn standaard een aantal stoelen speciaal voor mindervalide op de eerste rij gereserveerd. Voor het reserveren van deze stoelen moet er vooraf gereserveerd worden via het reserveringformulier of via de mail/telefoon. Er is helaas geen lift aanwezig om om een andere rij met een rolstoel/mindervalide plaats te nemen.

Hoe word ik op de hoogte gehouden van Theater De Muze?

Hiervoor kunt u zich aanmelden voor onze nieuwsbrief.
https://www.demuzenoordwijk.nl/ (onderaan de pagina in het linker roze vlak)

Ik wil graag een rondleiding, kan dat?

Rondleidingen zijn op afspraak. Deze dient u te maken door een aanvraag via de mail te versturen: boeking@demuzenoordwijk.nl .

Ik wil de zaal huren. Wat zijn de mogelijkheden?

Als u een zaal wilt huren kunt u naar boeking@demuzenoordwijk.nl mailen met een aantal belangrijke punten:

  • Uw naam
  • Het bedrijf/organisatie
  • Het aantal personen
  • De datum
  • De tijden
  • En waarvoor u een zaal wilt huren

Mag ik roken in de theaterfoyer?

Alleen buiten bij de asbakken die aan één van de palen staat vastgemaakt. Binnen is roken ten strengse verboden.

Waar kan ik mijn jas ophangen?

In de Foye bevindt zich de garderobe. Na het binnenkomen bij de draaideur loopt u gelijk op de balie af hier links is de kaartcontrole hieracht ziet u de bar aan de linkerkant en de garderobe aan de rechterkant.

Wat is ‘Vriend van De Muze’ en hoe kan ik hier lid van worden?

Vrienden Van De Muze ontvangen:

  • Onze Vriendenbrief met het laatste nieuws en speciale aanbiedingen.
  • Een uitnodiging voor de presentatie van het nieuwe theaterprogramma.
  • 2 vrijkaarten voor de Muze bioscoop
  • Voorrang bij het boeken van kaarten gedurende 4 dagen, zo loopt u uw favoriete voorstellingen niet mis.

 U kunt zich als Vriend aanmelden via het reserveringsformulier in de brochure en u daarbij in schrijven voor minimaal 5 voorstellingen. De financiële bijdrage aan de Vriendschap bedraagt € 42,50 per seizoen. U betaalt echter géén administratiekosten voor het abonnement.

Als u online uw abonnement samenstelt in de voorrangsperiode* wordt u automatisch Vriend Van De Muze.

*De voorrangsperiode is 3 weken na het verschijnen van de nieuwe theaterbrochure.

Welke dagen zijn jullie gesloten?
Op dinsdag, donderdag en zondag zijn wij gesloten, tenzij er films worden gedraaid of er een voorstelling plaatsvindt.

https://www.demuzenoordwijk.nl/film-overzicht

https://www.demuzenoordwijk.nl/theater

De Muze is op onderstaande dagen gesloten in 2020:

Vrijdag  10 april   Goede Vrijdag
Zondag       12 april  1e Paasdag
Maandag   13 april 2e Paasdag
Maandag 27 april Koningsdag
Donderdag  21 mei Hemelvaart
     
Zondag 31 mei  1e Pinksterdag
Maandag 1 juni 2e Pinksterdag
Vrijdag  25 december 1e Kerstdag

                                                                                     

Waar kan ik mijn auto parkeren?

Naast De Muze is de parkeerplaats ‘Het Wantveld’. Dit parkeerterrein is elke dag betaald parkeren tussen 09.00 en 21.00 hierna is het gratis.

 https://www.bollenstreek.nl/parkeren-in-de-bollenstreek/parkeren-in-noordwijk/parkeerterrein-wantveld-noordwijk/

Vervoer

Per auto: Vanuit Den Haag via de A12 en A13: u gaat richting Den Haag Centrum en daarna via de N44 en de A44 richting Wassenaar, Leiden en Amsterdam. Vanuit richting Amsterdam/

Schiphol: op A4 rechts aanhouden naar de A44 en daar de richting Sassenheim Leiden-West Den Haag-Centrum. Op A44 neem afslag Voorhout/Noordwijk/Oegstgeest-Noord volg de borden Noordwijk. In Noordwijk: steeds rechtdoor blijven rijden tot een plein met vuurtoren

(Vuurtorenplein). Hier rechts aanhouden op Vuurtorenplein en na 60 m. rechts afslaan en

daar ziet u aan de rechterkant ‘De Muze’.

Per bus Ook per bus is De Muze goed te bereiken: voor de ingang is de halteplaats van Arriva

lijn 20 (van en naar Leiden). Arriva lijn 385 (van en naar Den Haag) en lijn 90 (van en naar Lisse) stoppen voor het Vuurtorenplein; deze halte is enkele minuten lopen van De Muze vandaan.

Theatertaxi Genieten van een voorstelling begint met een rit in een taxi van Taxi Brouwer. Voor taxiritten binnen Noordwijk geldt nu een speciaal tarief van slechts € 5,00 per enkele reis (maximaal 4 personen per taxirit). Meer informatie en reserveren Taxibrouwer.nl/theatertaxi

 

               Staat uw vraag er niet bij? Mail uw vraag dan naar: balie@demuzenoordwijk.nl of bel naar de balie op 071- 364 62 26 tijdens openingstijden.